Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

  1. Czytanie i pisanie : metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych / Małgorzata Rocławska-Daniluk. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2008
  2. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne : dla dzieci 6-9-letnich / Małgorzata Barańska. – Wyd. 2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011
  3. Dar uczenia się : sprawdzona nowa metoda korekcji ADD, problemów z matematyką i pisaniem odręcznym / Ronald D. Davis, Eldon M. Braun. – Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2006
  4. Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym : program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć / Renata Wiącek. – Kraków : Impuls, 2004
  5. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007
  6. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia / Martin L. Kutscher, Tony Attwood, Robert R. Wolff. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007
  7. Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się / Marzena Kowaluk. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009
  8. Gdy dziecko nie może się skupić / Jacques Thomas i Gilles. – Warszawa : Hachette Livre Polska, cop. 2007
  9. Integracja percepcyjno-motoryczna : teoria – diagnoza – terapia / Marta Bogdanowicz. – Wyd. 3. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2000
  10. Interdyscyplinarność procesu wczesnej interwencji wobec dziecka i jego rodziny / pod red. Grażyna Kwaśniewska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007
  11. Interwencja wczesnodziecięca : 260 praktycznych ćwiczeń dla małych dzieci z trudnościami w rozwoju / Walter Straßmeier. – Gdańsk : Harmonia Universalis, cop. 2012
  12. Ja też to potrafię : program zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Dorota Kołodziejska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
  13. Jak dyslektyczne dziecko nauczyć czytania : wypróbowana metoda dla rodziców i nauczycieli / Bernice H. Baumer. – Warszawa : Klub dla Ciebie – Bauer-Weltbild Media, cop. 2007
  14. Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki / Elżbieta Maria Minczakiewicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006
  15. Jak przezwyciężać trudności w nauce : praca zbiorowa / pod red. Alicji Giermakowskiej i Anety Jałowieckiej. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2008
  16. Jak reagować na agresję uczniów? : skuteczne techniki radzenia sobie z problemami / Monika Zielińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, cop. 2012
  17. Jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania : profilaktyka na co dzień / Aleksandra Karasowska. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne PARPA : Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 2006
  18. Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela / pod red. nauk. Danuty Wosik-Kawali, Teresy Zubrzyckiej-Maciąg. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
  19. Korygowanie zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i agresywnych w grupie socjoterapeutycznej / Małgorzata Dąbrowska, Małgorzata Rozesłaniec. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2009
  20. Logopedyczne zabawy grupowe dla dzieci od 4 do 7 lat / Romana Sprawka, Joanna Graban. – Wyd. 3. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2006
  21. Metoda 18 struktur wyrazowych w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu : książka do ćwiczeń w czytaniu / Ewa Kujawa, Maria Kurzyna. – Wyd. 9. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2011
  22. Metoda dobrego startu : książeczki tematyczne i zestaw pomocy / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Szewczyk. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, [ 2008?]
  23. Metoda dobrego startu / Marta Bogdanowicz. – Wyd. 4. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2003]
  24. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
  25. Mini-max o dysleksji czyli Minimum tego, co na ten temat powinni wiedzeć rodzice i nauczyciele ucznia dyslektycznego by maksymalnie mu pomóc / materiał oprac. przez zespół pod kier. Doroty Mielcarek w składzie Ewa Jędral [et al.] ; Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 20 w Warszawie. – Warszawa : Wydawnictwo „Seventh Sea”, 2006
  26. Nauka czytania krok po kroku : jak przeciwdziałać dysleksji / Jadwiga Cieszyńska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001
  27. Nie-zgrane dziecko : zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie / Carol Stock Kranowitz. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
  28. Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw : zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
  29. Opowiedz o… : terapia zaburzeń mowy u dzieci z afazją, dysfazją dziecięcą lub opóźnionym rozwojem mowy / Anna Tońska-Szyfelbein. – Wyd. 2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009
  30. Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. – Toruń : Adam Marszałek, [2003]
  31. Pierwsza pomoc dla uczniów z dysortografią : zestaw ćwiczeń dla dzieci z nasilonymi trudnościami w nauce pisowni polskiej : różnicowanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych / Joanna Baran. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009
  32. Pierwsza pomoc dla uczniów z dysortografią : zestaw ćwiczeń dla dzieci z nasilonymi trudnościami w nauce pisowni polskiej : różnicowanie głosek miękkich i zmiękczonych / Joanna Baran. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009
  33. Praca korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi z trudnościami w pisaniu i czytaniu : materiały pomocnicze dla nauczycieli i studentów nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego / Helena Skibińska. – Wyd. 4. – Bydgoszcz : Akademia Bydgoska, 2001
  34. Praca z dzieckiem wymagającym. Cz. 1 / red. Ewa Przygońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011
  35. Profilaktyka jąkania i niepłynności mówienia / Edyta Joanna Lichota. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008
  36. Program pracy z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w przedszkolu lub szkole / Anna Marczak. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2006
  37. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej / Piotr Pawlak. – Wyd. 3. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009
  38. Przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w szkole : program poprawy wzorców zachowania / Deanne A. Crone, Robert H. Horner, Leanne S. Hawken.. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia : Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, cop. 2009
  39. Przyswajanie pisma przez uczniów ze słabym widzeniem w klasach 1-3 / Ewa Skrzetuska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2005
  40. Reranie : profilaktyka, diagnoza, korekcja / Ewa Małgorzata Skorek. – Kraków : Impuls, 2001
  41. Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dysleksji, dysortografii i dysgrafii : Skala Ryzyka Dysleksji wraz z normami dla klas I i II / Marta Bogdanowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2011
  42. Scenariusze zajęć do pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Dorota Miązek. – Wyd 2. – Łódź : Wydawnictwo Edukacyjne Res Polona, [2007]
  43. Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji – propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005
  44. Spróbujmy mówić razem : program profilaktyki logopedycznej (dla przedszkoli, klas kształcenia zintegrowanego i integracyjnego) / Bożena Dittfeld. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2004
  45. Teoretyczno-metodyczne aspekty korekcji zachowań : programy profilaktyczne / Artur Doliński, Grażyna Gajewska, Elżbieta Rewińska. – Zielona Góra : PEKW Gaja, 2004
  46. Terapia dzieci impulsywnych : model rozwiązywania problemów poprzez współdziałanie / Ross W. Greene, J. Stuart Ablon. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2008
  47. Terapia integracji sensorycznej. Z. 1, Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd. 2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011
  48. Terapia integracji sensorycznej. Z. 2, Strategie terapeutyczne i ćwiczenia stymulujące układy: słuchowy, wzrokowy, węchu i smaku oraz terapia światłem i kolorami / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011
  49. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy : wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej / Grażyna Gunia. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006
  50. Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć / pod red. Violetty Florkiewicz. – Łódź : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, 2003
  51. Terapia pedagogiczna : zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 4. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2010
  52. Terapia pedagogiczna. T. 1, Wybrane zagadnienia / red. nauk. Ewa Małgorzata Skorek. – Kraków : Impuls, 2004
  53. Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / red. nauk. Ewa Małgorzata Skorek. – Kraków : Impuls, 2004
  54. Terapia wad wymowy / Edyta Joanna Lichota. – Wyd. 2 popr. – Kraków : Impuls, 2006
  55. Trudności w nauce : skuteczne sposoby pracy z dzieckiem : pomóż swojemu dziecku / Gislind Binder, Richard Michaelis. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2003
  56. Trudności z koncentracją uwagi / Helmut Weyhreter. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2002
  57. Uczę się poprzez ruch : program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną / Maria Kuleczka-Raszewska, Dorota Markowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
  58. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006
  59. Wspomaganie płynności mowy dziecka – profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego : program logopedyczny / Dorota Kamińska. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007
  60. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa : teoria i praktyka / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  61. Wspomaganie rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym : program rewalidacji indywidualnej / Mirosław Zalewski. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”, 2011
  62. Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną : poradnik dla rodziców i terapeutów / Marta Wiśniewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  63. Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Wyd. 4. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2009
  64. Zabawy dla odreagowania agresji / Andrea Erkert. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2009
  65. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Wyd. 4. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  66. Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka / red. nauk. Artur Kołakowski. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013

Oprac. Anna Popławska

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót