Uczeń zdolny wyzwaniem dla współczesnej edukacji

KSIĄŻKI

  1. Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego / Agnieszka Hłobił. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
  2. Dzieci zdolne, ambitne i utalentowane / Janet Bates, Sarah Munday ; [tł. Robert Waliś]. – Warszawa : K.E. Liber, 2005
  3. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych : studium społeczno-pedagogiczne / Beata Dyrda. – Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak, 2012
  4. Jak pracować ze zdolnymi? : poradnik dla nauczycieli i rodziców / Marcin Braun, Maria Mach. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]
  5. Jak wspierać zdolnego ucznia? / Małgorzata Taraszkiewicz, Agnieszka Karpa. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2009
  6. Jak wychować zdolne dziecko / David Lewis ; z ang. przeł. Katarzyna Górska-Łazarz. – Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1988
  7. Małe dzieci wielkie talenty : rozpoznawanie i wspieranie uzdolnień w wieku szkolnym / Cornelia Nitsch ; [tł. Marcin Dąbrówka]. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza ABA, 2008
  8. Poradnik pracy z uczniem zdolnym w zakresie fizyki w szkole ponadgimnazjalnej / Włodzimierz Zielicz. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012
  9. Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej : poradnik dla nauczyciela / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012
  10. Socjopedagogiczne uwarunkowania procesów identyfikowania oraz rozwoju zdolności uczniów w szkole / Teresa Giza. – Kielce : Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego, 2006
  11. Szkolny system wspierania zdolności : jak rozpoznawać i rozwijać dziecięce uzdolnienia? / Iwona Fechner-Sędzicka. – Toruń : Wydawnictwo Aker, 2003
  12. Teoria i praktyka edukacji uczniów zdolnych / red. Wiesława Limont. – Kraków : Impuls, 2004
  13. Uczeń zdolny – metody pracy / Małgorzata Boraczyńska [et al.]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012
  14. Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, cop. 2010
  15. Utalentowany uczeń i jego wrogowie / Andreas Salcher ; [tł. Aneta Rylska-Juruś]. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, cop. 2009
  16. Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej : teoria i praktyka : praca zbiorowa / pod red. Irena Stańczak. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2008
  17. Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 1, Zdolności i stymulowanie ich rozwoju / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005
  18. Zaspokajanie potrzeb ucznia zdolnego w szkole / Małgorzata Stańczak. – Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, op. 2009
  19. Zdolni w szkole, czyli O zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych : poradnik dla nauczycieli i wychowawców / praca zbiorowa pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej, Dominiki Jastrzębskiej. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]
  20. Zdolności, talent, twórczość. T. 1 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008
  21. Zdolności, talent, twórczość. T. 2 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008
  22. Zdolny uczeń : metody planowania samodzielnej nauki : poczucie własnej skuteczności ucznia / B. J. Zimmerman, S. Bonner, R. Kovach ; przekł. Magdalena Polaszewska-Nicke. – Wyd. 2. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008
  23. Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych : rozpoznawanie i przeciwdziałanie / Beata Dyrda. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007

ARTYKUŁY Z CZASOPIS z lat 2010-2013

  1. Awantura o talenty / Anna Brzosko // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 4, s. 22-24
  2. Być lepszym od siebie wczoraj / Agnieszka Kozak // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 35-41
  3. Charakterystyka funkcjonowania dziecka zdolnego / Monika Cegłowska // Remedium. – 2011, nr 6, s. 9-11
  4. Charakterystyka trudności dziecka zdolnego. Cz. 2 / Monika Cegłowska // Remedium. – 2011, nr 7/8, s. 18-20
  5. Dostrzec geniuszu świetność / Zbigniew Ignacy Paśko // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 3, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 3-8
  6. Droga do zdolności / Aneta Rylska-Juruś // Edukacja i Dialog. – 2010, nr ¾, s. 34-36
  7. Działalność Europejskiej Rady do Spraw Uzdolnionych / Małgorzata Stawiak-Ososińska // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 80-85
  8. Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 1 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 106-116
  9. Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 89-99
  10. Dzieci zdolne i możliwości ich rozwoju / Jadwiga Raczkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 11-20
  11. Dzieci zdolne są w każdej klasie – aktywizująca rola dialogu / Beata Korus // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 59-71
  12. Dziecko zdolne / Paulina Białobrzewska // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 21-26
  13. Istota pojęcia „uzdolnienie” i jego rodzaje / Ołena Boczarowa // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 5-14
  14. Jak oceniać twórczość uczniów w szkole / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 27-34
  15. Jak rozwijać zdolności umysłowe dzieci? / Dorota Chmielewska-Łuczak // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 96-105
  16. Jak wspierać ucznia zdolnego? : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. – 2013, nr 3, s. 54-62Każde dziecko jest zdolne / Bogusława Kulawiak // Życie Szkoły. – 2011, nr 6, s. 29-30
  17. Jaką miarą mierzyć zdolności? / Maria Szmaj, Karolina Bień // Remedium. – 2013, nr 3, s. 6-7
  18. Koncepcja systemowego wspomagania rozwoju uczniów zdolnych / Jolanta Boryszewska // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 2, s. 65-70
  19. Kształcenie zdolnych czy rozwijanie zdolności? O dwóch stronach tej samej monety / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 87-94
  20. Kuźnia talentów czy zaprzepaszczonych szans? / Małgorzata Sagan // Wychowawca. – 2011, nr 9, s. 18-21
  21. Możliwości stymulowania rozwoju poznawczego uczniów zdolnych w klasach 1-3 / Irena Stańczak // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 7-13
  22. O specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia zdolnego / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 21-26
  23. O specyfice pracy z uczniem zdolnym / Anna Winiarczyk // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 14-20
  24. zarządzaniu talentami / Renata Gut, Anna Brzosko // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 4, s. 27-34
  25. Odkrywanie talentów : (zestawienie bibliograficzne) / Aleksandra Czajkowska, Iwona Wojtalik// Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 1, s. 24-26
  26. Odpowiedzialność szkoły za kształcenie uczniów zdolnych wyzwaniem dla edukacji XXI w. / Teresa Kosiarek // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 3, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 11-16
  27. Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci zdolnych / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 86-90
  28. Pozycja ucznia zdolnego w szkole / Paweł Pindera, Karolina Tomczyk // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 18-20
  29. Projekt zajęć dla uczniów uzdolnionych / Katarzyna Pluta // Nauczanie Początkowe. – 2012/2013, nr 3, s. 86-93
  30. Radość z nauki. O odkrywaniu własnych możliwości przez uczniów w toku twórczej edukacji / Agnieszka Olczak // Edukacja. – 2011, nr 1, s. 125-130
  31. Stymulowanie rozwoju ucznia zdolnego w klasach 1-3 : (bibliografia w wyborze) / Anna Łojek // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 101-104
  32. Szczególne uzdolnienia – szczególne wyzwanie / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 22, s. 52-58
  33. Szkoła gubi diamenty / Janina Uszyńska-Jarmoc // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 61-69
  34. TALENT – dar czy zadanie? / Sławomir Chrost // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 40-42
  35. Uzdolnienia do nauki języków obcych. Pomiar i implikacje dydaktyczne / Jacek Rysiewicz // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 2, s. 3-15
  36. Wielointeligentna edukacja dla dziecka – czas na zmiany / Aldona Kopik, Monika Zatorska // Życie Szkoły. – 2011, nr 6, s. 5-1
  37. Wspomaganie twórczości i uzdolnień : (zestawienie bibliograficzne) / Irena Niemczak // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 2, s. 19-20
  38. Wszystkie dzieci są zdolne : koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w kształceniu językowym / Ewa Suchecka // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, dod. „Przed Szkołą” nr 1, s. 8-11
  39. Wykorzystanie potencjału uczniów zdolnych w nauczaniu języka obcego / Anna K. Kiełczewska // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 1, s. 43-47
  40. Zadania dla zdolnych gimnazjalistów. Cz. 1 / Jerzy Janowicz.// Matematyka w Szkole. – 2012, nr 66, s. 59-61
  41. Zadania dla zdolnych gimnazjalistów. Cz. 2 / Jerzy Janowicz // Matematyka w Szkole. – 2012, nr 67, s. 59-61
  42. Zadania dla zdolnych gimnazjalistów. Cz. 3 / Jerzy Janowicz // Matematyka w Szkole. – 2013, nr 68, s. 57-61
  43. Zdolni, utalentowani… Od diagnozy do rozwoju / Elżbieta Madalińska // Język Polski w Gimnazjum. – 2011/2012, nr 2, s. 88-94
  44. Zdolności człowieka jako wymiar psychologiczny / Andrzej E. Sękowski, Olha Bilyakovska // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 1, s. 18-24

Oprac. Anna Popławska

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót