Funkcjonowanie dzieci ze spektrum autyzmu

KSIĄŻKI

  1. 10 rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem / Ellen Notbohm ; z ang. przeł. Paweł Karpowicz. – Warszawa : Świat Książki, 2009
  2. Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych : zarys rewalidacji / Jacek Jarosław Błeszyński. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010
  3. Autyzm : epidemiologia, diagnoza i terapia / pod red. Tadeusza Pietrasa, Andrzeja Witusika i Piotra Gałeckiego ; [aut. Maciej Banasiak et al.]. – Wrocław : Wydawnictwo Continuo, 2010
  4. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przekł. Sylwia Pikiel. – Wyd. 2. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010
  5. Autyzm / Kazimierz Jacek Zabłocki. – Płock : Novum, 2002
  6. Autyzm : na granicy zrozumienia / red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
  7. Autyzm : od badań mózgu do praktyki psychologicznej / Ewa Pisula. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
  8. Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. – Wyd. 3 popr. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  9. Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith ; przekł. Mikołaj Hernik, Grzegorz Krajewski. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008
  10. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : skala oceny zachowań autystycznych / Jacek J. Błeszyński. – Wyd. 2. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
  11. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 7. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014
  12. Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod redakcją naukową Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. – Kraków : Impuls, 2015
  13. Autyzm i przywiązanie / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003
  14. Autyzm i zespół Aspergera / Claire Grand ; [przekł. Andrzej Bilik]. – Warszawa : Wydawnictwo Studio Emka, 2012
  15. Autyzm i zespół Aspergera / Jadwiga Komender, Gabriela Jagielska, Anita Bryńska. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2009
  16. Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia / Ewa Pisula. – Wyd. 1, dodr.1. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001
  17. Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym : terapia dyskursywna a teoria umysłu / Małgorzata Młynarska. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008
  18. Autyzm wczesnodziecięcy : diagnoza, przebieg, leczenie / Hanna Jaklewicz. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1993
  19. Barwne cienie i nietoperze : życie w autystycznym świecie / Axel Brauns ; tł. Izabela Czyżewska-Dyrała. – Poznań : Media Rodzina, cop. 2009
  20. Błysk : opowieść o wychowaniu, geniuszu i autyzmie / Kristine Barnett ; przeł. Magdalena Ziomek. – Wrocław : Wydawnictwo Bukowy Las, cop. 2014
  21. Byłam dzieckiem autystycznym / Temple Grandin [oraz] Margaret M. Scariano ; przeł. z ang. Ewa Zachara. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1995
  22. Charakterystyka zmian w rozwoju umysłowym dzieci autystycznych / Katarzyna Markiewicz. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007
  23. Czy moje dziecko ma autyzm? : jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu / Osnat Teitelbaum, Philip Teitelbaum ; przekł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
  24. Dotrzeć do dziecka z autyzmem : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć : Metoda Floortime / Stanley I. Greenspan, Serena Wieder ; tł. Dominika Braithwaite. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014
  25. Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera : praktyczne doświadczenia z codziennej pracy / Wanda Waclaw, Ulla Aldenrud, Stefan Ilstedt ; tł. Małgorzata Aleksandrowicz. – Katowice : Śląsk Wydawnictwo Naukowe, 2000
  26. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; [tł. Robert Waliś]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007
  27. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju / red. nauk. Barbara Winczura. – Wyd . 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
  28. Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2000
  29. Dziecko autystyczne : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
  30. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku / Aleksandra Maciarz, Małgorzata Biadasiewicz. – Kraków : Impuls, 2000
  31. Dziecko dys-logiczne : dlaczego miliony dzieci cierpią na nadpobudliwość, zaburzenia uwagi, zaburzenia umiejętności szkolnych, depresję, są agresywne, zbuntowane lub porywcze – i co możemy z tym zrobić / Bernard Rimland ; [tł. Karolina Bojadżijewa-Wesołowska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2010
  32. Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu / Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  33. Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego / Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
  34. Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Gabriela Jagielska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010
  35. Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach, fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna / Alfred i Françoise Brauner ; tł. Tadeusz Gałkowski. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1993
  36. Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher ; przekł. Emilia Bochenek. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013
  37. Inne, ale nie gorsze : o dzieciach z autyzmem opowiadają rodzice / rozmawia Grzegorz Zalewski. – Warszawa : Wydawnictwo Linia, 2012
  38. Ja i mój świat : historyjki społeczne / Carol Gray i Abbie Leigh White ; il. Sean McAndrew ; [tł. Maciej Michalski]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, 2005
  39. Ja i mój świat : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka. Karty pracy / red. Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; oprac. Marzena Bednarz [et al.]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  40. Ja i mój świat : podręcznik. Cz. 1, Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka / red. Renata Malek ; oprac. Marzena Bednarz [et al.]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  41. Ja i mój świat : podręcznik. Cz. 2, Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka / red. Ewa Staszkiewicz ; oprac. Marzena Bednarz [et al.]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  42. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : karty pracy / [redakcja Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  43. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : piosenki i zabawy / [redakcja Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2015
  44. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 2 / [redakcja Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  45. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 1 / [redakcja Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  46. Język a myślenie : terapia osób z zaburzeniami mowy / Tomasz Smereka. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2009
  47. Krzyś jest wyjątkowy : dla dzieci o autyzmie / Charles A. Amenta III ; przekł. Ewa Wojtych ; il. Monika Pollak. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010
  48. Małe dziecko z autyzmem / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010
  49. Metoda dobrego startu : od piosenki do literki : ćwiczenia. 2 / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, [2010]
  50. Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć / Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara ; tłumaczenie Anna Owsiak. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015
  51. Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekł. Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
  52. O poznawaniu siebie i świata przez dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Władysławy Pileckiej, Karola Bidzińskiego, Małgorzaty Pietrzkiewicz. – Kielce : Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2008
  53. Oblężenie : rodzinna wyprawa w świat dziecka autystycznego / Clara Claiborne Park ; przeł. Janusz Margański. – Kraków : Wydaw. Literackie, 2003
  54. Płacz bez łez : listy rodziców dzieci autystycznych / oprac. Magdalena Grodzka-Gużkowska. – Warszawa : Prószyński i S-ka, [2007]
  55. Pokaż mi mój mały świat : historyjki obrazkowe dla dzieci z autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy i niedosłyszeniem / Magdalena Maniecka. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  56. Pomóż dziecku z… autyzmem / D. Seach, M. Lloyd, M. Preston ; [tł. Dorota Ściepko-Cram]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2006
  57. Powiedz mi, co odczuwasz : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z afazją oraz dla dzieci dwujęzycznych / Jagoda Cieszyńska. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, cop. 2008
  58. Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Maria Walczowska-Dutka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005
  59. Przebudzenie naszego syna / Barry Neil Kaufman ; tł. Anna Strzałkowska. – Wyd. 2. – Warszawa : Fundacja Synapsis, 1994
  60. Rodzice dzieci z autyzmem / Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
  61. Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością / pod red. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2007
  62. Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Elżbiety Lubińskiej-Kościółek i Katarzyny Pluteckiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
  63. Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym / Julia Moor ; przeł. Renata Van de Logt. – Łódź : Wydawnictwo mała litera ; Warszawa : Wydawnictwo Cyklady, 2006
  64. Świry, dziwadła i Zespół Aspergera : przewodnik użytkownika dojrzewania / Luke Jackson ; przedm. Tony Attwood ; [tł. Ewa Niezgoda]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : Fundacją Synapsis, 2005
  65. Terapia behawioralna dzieci z autyzmem : terapia, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania / Monika Suchowierska, Paweł Ostaszewski, Przemysław Bąbel. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
  66. Terapia i edukacja osób z autyzmem : wybrane zagadnienia / pod red. Doroty Danielewicz i Ewy Pisuli. – Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2003
  67. Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. – Wyd. 4. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
  68. Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną / Ellen Yack, Paula Aquilla, Shirley Sutton ; przekł. Anna Zbróg. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
  69. Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczyciela / Joanna Święcicka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
  70. Uczę się poprzez ruch : program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną / Maria Kuleczka-Raszewska, Dorota Markowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
  71. Uczę się rozumieć innych : mówienie i myślenie / Beata Blok [et al.]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013
  72. Uwięziony umysł : opowieści o ludziach z autyzmem / Peter Szatmari ; przekł. Maciek Sekerdej. – Kraków : Wydawnictwo Znak, 2007
  73. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014
  74. Wokół autyzmu : fakty, skojarzenia, refleksje / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2004
  75. Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem / red. Małgorzata Gambin i Ewa Łukowska ; opieka nauk. Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2009
  76. Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu : jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać : poradnik dla rodziców / Sally Ozonoff, Geraldine Dawson, James C. McPartland ; przekład Aleksandra Haduła. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2015
  77. Zabawy dla dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
  78. Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010

DOKUMENTY ELEKTRONICZNE

  1. Ja i mój świat: piosenki, prezentacje i zabawy dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / red. i korekta językowa piosenek i prezentacji Ewa Staszkiewicz, Renata Malek. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, cop. 2014 (CD)

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Autyzm : czy wszystko o nim wiemy? / Anna Waligórska, Michał Waligórski // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 134-140
  2. Autyzm a płeć / Agnieszka Czapczyńska // Remedium. – 2005, nr 3, s. 22-23
  3. Autyzm czy nie autyzm? / Anna Dubis // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 24-29
  4. Autyzm i Zespół Aspergera / Bożena Zwierzyńska // Nowa Szkoła. – 2009, nr 2, s. 55-60
  5. Autyzm jako wynik zaburzeń we wczesnych etapach rozwoju człowieka / Marzena Górecka, Tomasz Hanć // Remedium. – 2011, nr 5, s. 6-7
  6. Autyzm problem wciąż nieznany / Małgorzata Błądek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 2, s. 16-20
  7. Autyzm u dziecka – jak go rozpoznać? / Anna Szczypczyk // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 10, s. 20-21
  8. Biologiczne uwarunkowania autyzmu / Marzena Górecka, Tomasz Hanć // Remedium. – 2010, nr 2, s. 24-25
  9. Blaski indywidualnego nauczania ucznia dotkniętego autyzmem / Anna Bąk-Średnicka // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 4, s. 75-80
  10. Czy dziecko głuchoniewidome może być autystyczne / Marzenna Zaorska // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 298-304
  11. Doświadczenia rodzeństwa osób autystycznych / Iwona Połeć // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 8, s. 40-47
  12. Dzieci autystyczne w klasach integracyjnych / Katarzyna Patyk // Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 14-15
  13. Dzieci z autyzmem / Izabela Galleta-Mac // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 4, s. 36-39
  14. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Paulina Gołaska, Anna Nowotnik // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 23-27
  15. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wyzwaniem dla rodziców i wychowawców / Paulina Gołaska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 14-19
  16. Dziecko autystyczne : metody i formy pracy w szkole / Katarzyna Patyk // Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 45-53
  17. Dziecko autystyczne jest jak przybysz z innej planety / Małgorzata Błotnicka // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 1, s. 79-91
  18. Dziecko z autyzmem : szansa w „Intens Word?” / Jolanta Rubiniec // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 3/4, s. 44-47
  19. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 30-36
  20. Dziecko z autyzmem w przedszkolu specjalnym / Marta Perekitko // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 61-62
  21. Dziecko z Zespołem Aspergera / Magda Wójcik // Remedium. – 2005, nr 3, dod. „Pomarańczowe Forum”, s. VIII
  22. Edukacja eksperymentalna i wczesna interwencja w autyzmie / Agnieszka Rynkiewicz // Edukacja i Dialog. – 2009, nr 4, s. 30-32
  23. Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego / Sylwia Błaszczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 40-44
  24. Jak przygotować dziecko autystyczne do nauki szkolnej? / Katarzyna Patyk // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 72-76
  25. Kacper – dziecko autystyczne / Magdalena Sowińska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 10, s. 43-45
  26. Klub dla osób z autyzmem / Iwona Jędrzejczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 9, s. 54-56
  27. Kompetencje społeczne rodzeństwa osób z autyzmem / Dorota Danielewicz, Jarosław Rola // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 32-41
  28. Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Joanna Ławicka // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 296-305
  29. Metody i formy pracy z uczniem autystycznym / Katarzyna Patyk // Nowa Szkoła. – 2012, nr 2, s. 19-28
  30. Możliwość edukacji : autyzm u dzieci z małych środowisk / Jadwiga Rafalska-Kawalec // Życie Szkoły. – 2005, nr 10, s. 21-25
  31. Na niebiesko dla autyzmu! / Anna Gajda, Weronika Płocka, Magdalena Świder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 4, s. 29
  32. Najczęstsze błędy w postępowaniu z rodzicami dzieci autystycznych / Tadeusz Perzanowski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 5, s. 27-31
  33. Podróż w głąb autyzmu / Natalia Gumińska // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 11, s. 60-63
  34. Praca z dziećmi autystycznymi w St. Colman’s / Klaudia Mirosław // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 5, s. 55-56
  35. Przegląd badań genetycznych koncepcji etiologii autyzmu / Jacek Błeszyński // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 175-183
  36. Psychospołeczna sytuacja rodziny dziecka z autyzmem – etapy adaptacji do niepełnosprawności dziecka / Marta Pągowska // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 258-266
  37. Psychospołeczne koncepcje uwarunkowania autyzmu / Marzena Górecka, Tomasz Hanć // Remedium. – 2010, nr 5, s. 6-7
  38. Rodzice dzieci autystycznych wobec sytuacji trudnych / Katarzyna Patyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 7, s. 34-42
  39. Rodzina a dziecko z zespołem Aspergera / Anna Kic, Dominika Popielska // Remedium. – 2010, nr 3, s. 6-7
  40. Specyfika pracy nauczyciela wf z dziećmi autystycznymi / Przemysław Staszek [et al.] // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 7, s. 34-42
  41. System terapii dzieci autystycznych Princeton Child Development Institute w USA / Katarzyna Hamerlak // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 1, s. 36, 38
  42. Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera : z perspektywy doświadczeń nauczyciela – terapeuty / Edyta Kosior // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 204-217
  43. Świat w rozbitym lustrze : teoria autyzmu / Vilayanur S. Ramachandran, Lindsay M. Oberman // Świat Nauki. – 2006, nr 12, s. 47-53
  44. Uczeń autystyczny na lekcja języka polskiego / Patrycja Woźniak // Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 26-27
  45. Uczeń autystyczny na lekcji języka obcego / Beata Wiechuła-Napiórkowska // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 94-97
  46. Uczeń z autyzmem w publicznej szkole masowej / Izabela Krasiejko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 5, s. 30-36
  47. Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) / Jacek Błeszyński // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 18-24
  48. Współwystępowanie autyzmu i zespołu Downa – kontrowersje i trudności diagnostyczne / Paulina Gołaska // Remedium. – 2012, nr 11, s. 24-25
  49. Zabawy dziecka autystycznego / Marta Pieróg // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 30-34
  50. Zaburzenia autystyczne u dziecka wyzwaniem w pracy nauczyciela / Agnieszka Mazur, Izabela Chojnowska-Ćwiąkała // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 1, s. 62-68
  51. Zaburzenia komunikacji w autyzmie – podstawowe trudności diagnozy i terapii logopedycznej / Elżbieta Sadowska // Poradnik Językowy. – 2011, nr 9, s. [36]-51
  52. Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym : autyzm, zespół Aspergera / Izabela Gelleta-Mac // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 16-20
  53. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – przegląd teorii / Paulina Gołaska // Remedium. – 2011, nr 10, s. 6-7
  54. Zachowania trudne u dzieci z zaburzeniami mowy i języka :wykorzystanie w pracy terapeutycznej technik behawioralnych / Izabela Antos // Nauczanie Początkowe. – 2014/2015, nr 2, s. 57-64
  55. Zajęcia muzyko-terapeutyczne dla dzieci z autyzmem / Iwona Jędrzejczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 2, s. 21-22
  56. Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem – z doświadczeń młodego nauczyciela / Magdalena Cychowska // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 375-379
  57. Zespół Aspergera i wysokofunkcjonujący autyzm : inny mózg, inny umysł / Agnieszka Rynkiewicz // Edukacja i Dialog. – 2009, nr 6, s. 20-25

NETROGRAFIA

  1. http://synapsis.org.pl/zycie-z-autyzmem/dla-nauczycieli/
  2. http://jim.org/polskananiebiesko?gclid=CN3GybaV5ssCFacLcwodEzwLqQ
  3. http://www.farma.org.pl/
  4. http://www.wotkta.waw.pl/
  5. http://www.dalejrazem.pl/
  6. http://www.centrummaltanskie.eu/
  7. http://www.asperger.org.pl/
  8. http://www.medonet.pl/
  9. http://www.naniebiesko.pl/
  10. http://www.zaciszeautyzmu.pl/

Oprac. Anna Popławska

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót