NR 102

Drama w pracy nauczyciela bibliotekarza

Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole /  Katarzyna Klimek-Michno. – Kraków : CEBP 24.12, 2018

„Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole” to skarbnica pomysłów na zabawy związane z literaturą dziecięcą. Skierowana jest do nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przydatna będzie również osobom prowadzącym warsztaty czytelnicze dla dzieci w bibliotekach czy domach kultury. Czytelnik znajdzie tu wiele przykładów zabaw inspirowanych książkami dla dzieci – tematycznych, językowych, muzyczno-ruchowych, tropiących itp., jak i wykorzystujących różnorodne techniki plastyczne (m.in. kreatywne opowieści, tworzenie albumu przyrodniczego, księgi emocji, komiksu, kalendarza, książki kucharskiej, książki skojarzeń, recyklingowej). Publikacja ta stanowić może także doskonały punkt wyjścia do pedagogizacji rodziców. Wydanie wzbogacają wywiady z Ewą Stadtmüller (autorką ponad stu książek dla dzieci) oraz osobami, które, robiąc to na co dzień, podają przykłady, w jaki sposób można pomysłowo promować czytelnictwo wśród dzieci i ich rodziców. Jeśli chcesz w nietypowy sposób rozbudzić u dzieci miłość do literatury, sięgaj śmiało po tę pozycję!

[źródło opisu: https://www.empik.com/zabawy-z-ksiazka-w-przedszkolu-w-domu-i-w-szkole-klimek-michno-katarzyna]

Basia i biblioteka / Zofia Stanecka, Marianna Oklejak. – Warszawa: Egmont, 2017

Pani Marta zabiera grupę Basi do biblioteki na warsztaty artystyczne z autorką książek. Basia skacze z radości. Bo biblioteka to naprawdę fantastyczne miejsce! Przygody Basi pomagają dziecku zrozumieć świat, swym humorem rozśmieszają dzieci i dorosłych.  [źródło opisu: okładka]

Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi /  Mariola Jąder-Taboł. – Wydanie VI. – Kraków : Impuls, 2018

„[…] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi.
[…] Książka składa się z czterech części. […] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych.
Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji.
[…] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się.
Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli”. 
[źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/65896/efektywne-i-atrakcyjne-metody-pracy-z-dziecmi]

Drama : techniki, strategie, scenariusze / Kamila Witerska. – Warszawa : Difin, 2011

[…] publikacja została napisana, a właściwie spisana z doświadczeń pracy dramą i z potrzeby ich uporządkowania. Składa się z przykładowych konspektów zajęć dramowych oraz ćwiczeń ilustrujących techniki i strategie.  Teoria ma tutaj charakter wprowadzający i porządkujący praktykę. Książka ma służyć nauczycielom, pedagogom twórczości, trenerom psychoedukacji, pedagogom szkolnym, pedagogom społecznym, arteterapeutom jako podręczny zbiór narzędzi niezbędnych do pracy z dramą – technik, strategii i przykładowych scenariuszy. Jej prosta i przejrzysta struktura pozwoli na błyskawiczne odszukanie interesującego odbiorcę elementu i zastosowanie go w praktyce.[źródło opisu: okładka]

Spotkanie z dramą : praktyczne zastosowania metody w pracy z dziećmi  wieku przedszkolnym / Agata Rainka, Karolina Taranko Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2011

Autorki opisują w książce różnorodne sposoby wykorzystania dramy na zajęciach z dziećmi  wieku przedszkolnym. Proponują 8 przykładowych scenariuszy zajęć oraz przedstawiają bogaty zbiór zabaw dramowych. Podają także praktyczne wskazówki, na co zwrócić szczególną uwagę podczas ćwiczeń dramowych, oraz wymieniają efekty pracy ta metodą. Pozycja adresowana jest do nauczycieli i wychowawców przedszkolnych, instruktorów zajeć dodatkowych, psychologów, pedagogów, animatorów, studentów pedagogiki i psychologii oraz wszystkich osób, które chcą dowiedzieć się, jak za pomocą ćwiczeń dramowych można wszechstronnie stymulować rozwój przedszkolaków. [źródło opisu: okładka]

wybrała Halina Lewsza

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót