NR 91

Rusz głową! : gimnastyka mózgu dla dzieci : zabawne i mądre łamigłówki dla ciekawskich dzieciaków / Anne Lene Hohnsen ; z norweskiego przełożyła Justyna Czechowska. – Wydanie I.  – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018                           

Nie zawsze łatwo jest zdobyć wiedzę o tym, co pomoże naszemu dziecku w rozwoju. Ale pomoc w uczeniu się, inspirowanie do rozwijania umiejętności myślenia jest z pewnością ważną cegiełką. Pragniemy, by nasze dzieci były ciepłe, kochane, szczere, dobre, pozytywne, odpowiednio przystosowane i radosne. Chcemy, by miały dobry charakter, by potrafiły otaczać innych ciepłem i troską, były moralne, empatyczne, rozwinęły szczerość i poczucie sprawiedliwości, żeby były hojne i oddane. Rusz głową to inspirujący przewodnik po dziecięcym mózgu i kolejnych etapach jego rozwoju. Książka zawiera różnorodne ćwiczenia stymulujące poszczególne obszary mózgu, między innymi te, które odpowiadają za logiczne myślenie, analizowanie informacji, liczenie, czytanie, komunikowanie się, kreatywność. Autorka podaje także wskazówki dotyczące diety, ruchu, zabawek czy miejsca do pracy. Książka jest kierowana do dzieci w wieku 5-11 lat i rodziców chcących rozpoznać indywidualny potencjał swojego dziecka i wspomóc jego dojrzewanie intelektualne.Źródło opisu: https://ksiegarnia.pwn.pl

Sztuka oceniania : motywowanie uczniów do rozwoju / Bożena Kubiczek. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2018

Ocenianie to fundamentalne narzędzie motywacji w procesie uczenia się ucznia. Jeśli spełnić ma swoją diagnostyczną i kształtującą funkcję i przyczynić się do pełnego wykorzystania i rozwoju potencjału każdego ucznia, musi być prowadzone z uwzględnieniem prawidłowości, które mu towarzyszą. Od nauczyciela zależy, jakie de facto funkcje będzie spełniać w procesie edukacji szkolnej, czy stanie się narzędziem służącym głównie klasyfikacji ucznia i uczyć go będzie strategii przetrwania czy wzbudzać będzie motywację wewnętrzną, wyrażającą się w gotowości ucznia do poznawania siebie i swoich możliwości, samodzielnego planowania ich rozwoju i ponoszenia za ten rozwój odpowiedzialności. Ocenianie to zadanie niełatwe. Stawia przed nauczycielem szereg trudności, dylematów i wyzwań. Zmusza do rozpoznawania i pokonywania mechanizmów zakłócających proces poznawczy, a więc i ocenę.[…]. Źródło opisu:http://www.znak.com.pl

Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole / Katarzyna Klimek-Michno. – Kraków : CEBP, 2018

Ta publikacja to skarbnica pomysłów na zabawy związane z literaturą dziecięcą. Skierowana jest do nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przydatna będzie również osobom prowadzącym warsztaty czytelnicze  dla dzieci w bibliotekach czy domach kultury. Czytelnik znajdzie tu wiele przykładów zabaw inspirowanych książkami dla dzieci tematycznych, językowych,muzyczno-ruchowych, tropiących itp., jak i wykorzystujących różnorodne techniki plastyczne (m.in. kreatywne opowieści, tworzenie albumu przyrodniczego, księgi emocji, komiksu, kalendarza, książki kucharskiej, książki skojarzeń, recyklingowej). Jeśli chcesz w nietypowy sposób rozbudzić u dzieci miłość do literatury, sięgaj śmiało po tę pozycję!  Źródło opisu: https://bonito.pl

Metoda Montessori na cztery pory roku : 70 zabaw edukacyjnych / Brigitte Ekert ; tłumaczenie Katarzyna Skawran. – Warszawa : Wydawnictwo RM, © 2018                                                  

Wspieraj swoje dziecko na drodze ku samodzielności przez cały rok! W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Są tu na przykład instrukcje wykonania bożonarodzeniowych dekoracji i latarni na Halloween, zabawy w pisanie, rymowanki, a nawet przepisy kulinarne i ćwiczenia jogi. Przygotowują one dziecko do nauki pisania i czytania, zapoznają z figurami geometrycznymi, rozwijają jego percepcję, motorykę oraz intelekt. Niektóre zadania można wykonywać na dworze, inne – w domu. Każde może być dla Twojego dziecka ekscytującą przygodą służąca zdobywaniu ważnych umiejętności. Ćwiczenia opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu dziecko zyska w Tobie mądrego i wrażliwego przewodnika po otaczającym świecie. Źródło opisu: https://www.taniaksiazka.pl
100 pomysłów, jak dobrze zarządzać klasą / Alain Corneloup ; przekład Katarzyna Panfil. – Wydanie I.  – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018

Poradnik jest skierowany do nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, którzy napotykają problemy w zarządzaniu klasą – zarówno do dydaktyków początkujących, realizujących swoje pierwsze lekcje, jak i bardziej doświadczonych, zmagających się z określonymi trudnościami w pracy. Publikacja ta zainteresuje również rodziców i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, czego szkoła od nich oczekuje i co może im dać. Każdy z przedstawionych tu pomysłów stanowi rezultat wielu lat pracy w nauczaniu, każdy z nich został poddany obserwacji i weryfikacji przez autora. Na pytania Jak zarządzać klasą? i na wiele innych niniejsza książka wskazuje odpowiedzi w formie rzeczowych, funkcjonalnych pomysłów, które skłaniają czytelnika do refleksji nad jego własną praktyką.  Źródło opisu https://www.znak.com.pl    

Dla mądrego nic trudnego : łamigłówki historyczne / autor zadań Maryla Wielgo-Pskiet ; il. Kamil Pruszyński ; Mensa Polska. – Wydanie I.  – Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, © Copyright 2018

Sprawdź swoją wiedzę historyczną ze stowarzyszeniem Mensa Polska! Mnóstwo różnorodnych zadań, zagadek, rebusów i innych łamigłówek pozwalających na ćwiczenie i rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności logicznego myślenia, a przy tym wszystkim będziesz się doskonale bawić!      Źródło opisu:  http://www.zielonasowa.pl

Czy mam depresję i co mogę na to poradzić? : poradnik dla nastolatków / Shirley Reynolds i Monika Parkinson ; przełożyła Grażyna Chamielec. – Wydanie I.  – Poznań : Dom Wydawniczy REBIS, 2018

Depresja u nastolatka : poradnik dla rodziców / Monika Parkinson i Shirley Reynolds ; przełożyła Grażyna Chamielec. – Wydanie I.  – Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018

Szukasz informacji o depresji napisanych w zrozumiałym języku? Rozmowy o depresji nie przychodzą łatwo, zwłaszcza młodym ludziom. Warto więc, żebyś wiedział, że nie jesteś z tym problemem sam. Może cię to zaskoczy, ale szacuje się, że z różnymi formami przygnębienia i utrzymującego się pogorszenia nastroju boryka się około 10% nastolatków. Treść opiera się na aktualnych badaniach i najlepszych praktykach leczenia. W naszej książce znajdziesz: historie osób, z którymi możesz się utożsamić. Pomocne na co dzień, interaktywne ćwiczenia. Wskazówki, dokąd się zwrócić po dodatkowe wsparcie. Jeśli czujesz się przygnębiony, nasza książka wprowadzi cię w podstawowe pojęcia związane z depresją i pomoże ci rozpocząć proces zdrowienia! Druga książka, Depresja u nastolatka. Poradnik dla rodziców, został pomyślany jako wsparcie dla rodziców pragnących pomóc swoim dzieciom wyjść z depresji. Źródło opisu: https://www.rebis.com.pl/

Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały : poradnik przetrwania dla rodziców dzieci w wieku 2-7 lat / Joanna Faber i Julie King ; ilustracje Coco Faber, Tracey Faber i Sam Faber Manning ; tłumaczyła Beata Horosiewicz. – Poznań : Media Rodzina, cop. 2017                                   

Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi. Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.Źródło opisu:  https://www.ceneo.pl

 oprac. Ewa Kopka 

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót