KSIĄŻKI
- AutoCAD 2010/LT2010+ : podstawy projektowania parametrycznego i nieparametrycznego : wersja polska i angielska / Andrzej Jaskulski. – Wyd. 1, dodr. 1. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010
- AutoCAD 2005/LT2005+ : wersja polska i angielska : podstawy projektowania / Andrzej Jaskulski. – Wyd. 1, dodr. – Warszawa : Mikom : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006
- Ćwiczenia z Paint Shop Pro 7 / Stefan Uss. – Warszawa : Wydawnictwo Mikom, 2001
- Ćwiczenia z programu AutoCAD 2000 PL / Janusz Graf. – Warszawa : Wydawnictwo Mikom, 2000
- Gimnazjalista grafikiem komputerowym : rozwijanie uzdolnień informatycznych / Anna Róża Makaruk, Justyna Wiśniewska. – Warszawa : Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna Adam, 2008
- GIMP : poznaj świat grafiki komputerowej. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2019
- GIMP : praktyczne projekty / Włodzimierz Gajda. – Wyd. 3. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2015
- GIMP w zastosowaniach / Włodzimierz Gajda. – Wyd. 1 dodr. -Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2007
- Grafika jest prosta : techniki i zabawy graficzne wykorzystywane w pracy z dziećmi / Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska. – Kraków : Wydawnictwo WiR, 2014
- Grafika w sieci WWW : proste rozwiązania / Julie Adair King. -Warszawa : Wydawnictwo Mikom, 2002
- Multimedia i grafika komputerowa : podręcznik do nauki zawodu technik informatyk / Tomasz Rudny. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2011
- Myślenie wizualne 2.0 : skuteczna komunikacja / Karolina Jóźwik. – Warszawa : MT Biznes, 2019
- Photoshop – tworzenie grafiki www / Brad Eigen. – Warszawa : RM, 2002
- Photoshop 7/7 CE / Anna Owczarz. – Gliwice : Helion, 2003
- Piksele czyli Jeszcze więcej Photoshopa : grafika komputerowa dla dzieci / Alicja Żarowska-Mazur, Dawid Mazur. – Wyd. 1. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018
- Piksele, wektory i inne stwory : grafika komputerowa dla dzieci / Alicja Żarowska-Mazur, Dawid Mazur. – Warszawa : PWN, 2016
- Projektowanie dla nowych mediów / Tricia Austin, Richard. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2008
- StarOffice Draw : tworzenie grafiki wektorowej / Paweł Szwedowski. – Warszawa : Mikom, 2002
- Twórcza zabawa barwami : poradnik metodyczny / Danuta Karny. – Białystok : Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie, 2005
- Twórcze ilustrowanie / Lawrence Zeegen. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2008
- Twórcze projektowanie / Gavin Ambrose, Paul Harris. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007
- Zaawansowane możliwości programów CorelDraw, Photo-Paint : wersja 9.0 PL / Mirosława Kopertowska. – Warszawa : Wydawnictwo Mikom, 2001
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- Animacja poklatkowa w aplikacji Stop Motion Studio / Agnieszka Halicka // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, s. 18-21
- Aplikacje przyrodnicze, które warto zabrać ze sobą do szkoły / Mateusz Paradowski // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, s. 15-17
- Artystyczne warsztaty graficzne / Teresa Anna Ślusarek // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 1, s. 93-97
- Bibliopuzzle / Katarzyna Chojnacka-Musiał // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 7/8, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 3, s. 11-13
- Canva : miejsce do tworzenia grafik dla każdego / Katarzyna Chojnacka-Musiał // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 7/8, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, s. 12-14
- Co o grafice wiedzieć wypada? / Bożena Boryczka // Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 3-4
- Darmowe programy graficzne dla bibliotekarzy i uczniów / Bożena Boryczka // Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 6-8
- Edukacja medialna a programy graficzne / Sebastian D. Kotuła // Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 4-5
- Fotokomiksy w programie PowerPoint, krok po kroku / Dorota Janczak // Biblioteka w Szkole. – 2009, nr 2, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 1, s. 9-11
- GIMP w pracy nauczyciela bibliotekarza / Jadwiga Pawluk // Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 14-16
- Grafika w szkole – technika kolografii / Urszula Szuścik // Życie Szkoły. – 2009, nr 2,|
s. 16-18 - Incredibox! Co nam w duszy gra! / Anna Dagmara Pozierak // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 7-8, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 3, s. 6-7
- Jak zrobić infografikę : przegląd przykładowych narzędzi / Izabela Rudnicka // Biblioteka w Szkole. – 2014, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 5-6
- Kolorowy świat figur – wykorzystanie edytora graficznego Paint / Iwona Budzińska, Jerzy Budziński // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 9, s. 11
- Logo biblioteki – dlaczego nie? / Marcin Pawlik // Biblioteka w Szkole. – 2010, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 16-17
- Minecraft na usługach biblioteki / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 2, s. 9-10
- Multimedialne galerie malarstwa : scenariusz zajęć edukacyjno-wychowawczych / Maria Gron // Biblioteka w Szkole. – 2009, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 22
- O pocztówce – trochę historycznie, w aspekcie współczesnej edukacji / Elżbieta Szefler // Język Polski w Szkole 4-6. – 2016/2017, nr 3, s. 7-30
- Odwrócona lekcja : przykłady aplikacji do wykorzystania / Anna Szeląg // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 9-10
- Papierowa armia z komputera, czyli Technologia zaprzyjaźniona z papierem / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 7-8, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 3, s. 8-10
- piZap : edycja zdjęć nie musi być trudna / Mateusz Paradowski // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 2, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 1, s. 13-15
- Paint czyli Jak to narysować? / Justyna Siestrzeńcewicz-Bohusz // Matematyka. – 2011, nr 2, s. 50-54
- Porządkujemy wyrazy – wykorzystanie narzędzi edytora graficznego Paint : (scenariusz zajęć dla klasy 3 szkoły podstawowej) / Mirosława Krzyśka // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 9,
s. 8-9 - Program graficzny GIMP jako narzędzie dydaktyczne / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. – 2013/2014, nr 1, s. 44-61
- Program PicPick w pracy nauczyciela bibliotekarza / Marcin Pawlik // Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 11-13
- Programowanie (nie tylko) dla artystów / Agnieszka Borowiecka // Meritum. – 2017, nr 4,
s. 53-59 - Rysowanie znaków drogowych w edytorze grafiki Paint / Elżbieta Paliczuk // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2006, nr 1, s. 45-51
- SketchUp – nowe narzędzie. Cz. 1 / Bronisław Pabich // Matematyka. – 2012, nr 5, s. 55-59
- SketchUp – nowe narzędzie. Cz. 2 / Bronisław Pabich // Matematyka. – 2012, nr 7, s. 48-53
- SketchUp – nowe narzędzie. Cz. 3 / Bronisław Pabich // Matematyka. – 2012, nr 10, s. 24-30
- Storytelling w wersji cyfrowej / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2017,
nr 7-8, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 3, s. 3-5 - Sway : nowoczesne prezentacje w popularyzacji czytelnictwa / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2016, nr 2, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 1, s. 9-11
- Sztuka rysunku : multimedialny kurs rysowania grafik / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2015, nr 7/8, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 3, s. 22-25
- Techniki graficzne dla każdego / Aneta Winczewska // Życie Szkoły. – 2015, nr 1, s. 13-15
- Tworzymy domino – wykorzystanie narzędzi edytora graficznego Paint : (scenariusz zajęć dla klasy 2 szkoły podstawowej) / Mirosława Krzyśka // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 9, s. 7
- Tworzymy i uczymy się w chmurze – wspieranie ćwiczenia wypowiedzi łączącej tekst z grafiką / Izabela Rudnicka // Meritum. – 2015, nr 4, s. 33-39
Oprac. Halina Lewsza