16 listopada pracownik z naszej biblioteki pojechał do Szkoły Podstawowej im. 7 Pułku Ułanów Lubelskich w Wiśniewie w celu przeprowadzenia 6 lekcji w ramach innowacji pedagogicznej „Higiena cyfrowa jako narzędzie zapobiegające uzależnieniom behawioralnym”. Głównym jej celem jest zwiększenie wśród dzieci i rodziców świadomości na temat konsekwencji nadmiernego korzystania ze smartfonów, tabletów i internetu, poszerzenie wiedzy na temat bezpiecznego i świadomego korzystania z urządzeń elektronicznych, dbanie o higienę cyfrową i przeciwdziałanie uzależnieniom medialnym oraz poznanie przez uczniów różnorodnych sposobów spędzania wolnego czasu.
W klasach 0-III uczniowie wzięli udział w warsztatach fotograficznych jako ciekawym spędzeniu czasu bez używania komputera, a poświęconych zbliżającemu się świętu Dnia Pluszowego Misia. Dzieci najpierw zapoznały się z historią maskotki, usłyszeli misiowe ciekawostki, a następnie bawili się ze starym niedźwiedziem, który mocno śpi. W drugiej części warsztatów dzieci zostały zapoznane ze światem fotografii. Ze zdziwieniem oglądały stare aparaty analogowe, klisze fotograficzne i stare fotografie. Później miały okazję zobaczyć współczesny sprzęt fotograficzny wraz z akcesoriami fotograficznymi, takimi jak: obiektywy, statywy, lampy błyskowe i inne. Na koniec dzieci stały się fotografami i modelami w zaaranżowanej sesji fotograficznej z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia.
Natomiast w klasach VI-VII uczniowie uczestniczyli w lekcji dotyczącej czasu wolnego w internecie, której celem było uświadomienie ile czasu spędzają w internecie oraz jakie problemy mogą wiązać się z nadmiernym korzystaniem z komputera i internetu, a także przekazanie gdzie można szukać pomocy, jeżeli w otoczeniu zauważy się podobny problem. Podczas zajęć uczniowie wypełniali tarczę zegara aby obliczyć ile czasu spędzają na różnych czynnościach w ciągu dnia oraz zliczyć ile tak naprawdę czasu spędzają przed komputerem. Później poznali historię chłopca, który długo gra i przez to zaniedbuje szkołę, dom i kontakty z rówieśnikami. Uczniowie zgodnie powiedzieli, że jest uzależniony, następnie dowiedzieli się jak można mu pomóc oraz jakie jeszcze mogą być objawy takiego uzależnienia. Na koniec wspólnie rozwiązali quiz dotyczący tematu.