6 maja w ramach ogólnopolskiej akcji „Tydzień Bibliotek” przyjechali do biblioteki uczniowie z klasy III Szkoły Podstawowej w Mistowie na zajęcia, które łączyły rozwój emocjonalny z kreatywną formą przekazu i elementami kultury japońskiej.
Podczas spotkania uczniowie poznali opowieść „W lustrzanej Sali”, przedstawioną za pomocą tradycyjnego japońskiego teatrzyku kamishibai. Historia ukazuje dwóch bohaterów, ich odmienne podejście do otaczającego świata i emocji, oraz skutki tych postaw. Dzięki tej metaforycznej opowieści dzieci uczyły się, jak nasze emocje wpływają na relacje z innymi i jak ważne jest, by być ich świadomym. Po wysłuchaniu historii uczestnicy wzięli udział w zabawie z grą „Kalejdoskop emocji”, która pomogła rozpoznawać i nazywać różne stany emocjonalne oraz lepiej rozumieć siebie i innych. Kolejnym punktem zajęć była kreatywna praca plastyczna – wykonanie głównego bohatera z papieru w stylu japońskiej sztuki składania origami. Na zakończenie zajęć uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w interaktywnych zabawach ruchowych z Podłogą FunFloor. Po tym uczniowie opuścili bibliotekę uśmiechnięci i zadowoleni, co świadczyło o ich zaangażowaniu oraz pozytywnym odbiorze tematu lekcji.
Były to bardzo interesujące warsztaty rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne dzieci.




